Saturday, June 18, 2011

Dag 2 i Sommieres - dagen før dagen

I dag var det markedsdag i Sommieres, det starter visst grytidlig om morgenen, 5-6-tida tror jeg. Noe skal man jo finne på dagen før dagen også, så litt rusling og vimsing rundt på markedet var en fin formiddagsaktivite.t (Men jeg drøyde til 8-9 tida før jeg var der jeg altså..) Kikk for det meste og kikket på alt av ferske matvarer; bakevarer, frukt, grønnsaker, ost, oliven, kjøtt, spekepølser, pasta, urter etc, planter, klær og smykker som de solgte her, handlet med litt smågaver og litt godt å spise på:-)

Nystekte et-eller-annet, smakte godt :-)

Her innefra luktet det fantastisk....
Nyyyydelige moreller :-)
Og ost
Og pølser
Og grønnsaker....
Oliven i lange baner

Og urte- og grønnsaksplanter
Så var jeg og testet elva vi skal svømme i en tur, jeg trur det kan bli bra. Er jo ikke så folksomt i denne konkurransen, så kanskje ikke altfor mye slossing i starten, og med en kant på hver side kan jeg jo ikke svømme altfor skeivt...Ellers er vannet varmt, grønt og ikke så veldig dypt virker det som, ingen merkbar strøm heller.
Den kanten i bakgrunnen
i elva der skal vi visst krysse...
Det var mange fiskere langs elva
(og her fiskes det effektivt med
fire stenger...), satser på at det
betyr reint og sunt vann.

1 comment:

  1. Herlig! Markedsdag i Frankrike.... :-D
    Lykke til med oppladningen!
    Hilsen Heidi

    ReplyDelete