Tuesday, May 1, 2012

Siden sist.....

Her kommer en ny oppdatering om smått og stort fra livet i Sveits. Sist helg bestod livet i Sveits av en helgetur til Karlsruhe - besøk på gamle trakter... Jeg var invitert til Steffen og Andrea, og til å være med på klubbmesterskapet i "Swim & Run" med den gamle, og den første, triathlonklubben min; Karlsruhe Lemminge. Selv om jeg overhodet ikke er rask for tiden (Håper forøvrig det kommer seg i løpet av noen uker nå!), så svømte jeg og løp jeg i det minste noen minutter raskere enn for 9 år siden.... Det ble en 3. plass i klubbmesterskapet:-) 
Her svømmes det.

Og forøvrig hadde jeg en kjempetrivelig helg på besøk hos Steffen og Andrea. Moro å treffe igjen gamle kjente (Det var noen av de fortsatt ja), svømme, løpe og sykle på fortsatt delvis velkjente steder. Nesten litt vemodig å bevege seg i de samme gatene og handle hos den samme bakeren som for 9 år siden.... Blir nok flere besøk til Karlsruhe:-)

Runding ved sportshallen 
etter en runde 
i slottsparken i KA.

Ellers sporter jeg i vei i Zürich fortsatt. Etter litt ekstra jern er blitt injesert i kroppen føler jeg meg mye mer opplagt og... Ikke verst :-) Men noe stor fart har jeg fortsatt ikke inne denne sesongen, men satser og håper på det kommer etterhvert. Mest frustrerende med svømmingen, som overhodet ikke går noe fortere. Men nå skal jeg satse kraftig på intervaller fremover så får vi se om det blir noe fartsbedring etterhvert. Fikk vel "et spark bak" til det da svømmegruppa i Trondheim begynte å klage over mange rare, teknikkpregede, men lite harde svømmeøkter fra meg (som var de samme som jeg svømte her). Som Karin Thürig (For dere som ikke vet det, verdensmester i banesykling fra tidligere, nå proff ironman-utøver, 6.plass på Hawaii i høst) sa da jeg møtte henne på et triathlonforedrag her i Zürich sist uke, som svar på hvordan hun hadde blitt bedre til å svømme. Hun sluttet med husmorsvømmingen, og gikk rett i gang med hardøkter, ikke noe teknikktrening eller annet dill 200 meter oppvarming, så 30*100 meter f.eks.... Blei 20 på meg i dag tidlig da. (Og ja det skal også sies at hun svømmer fortsatt ikke skremmende fort, men fortere enn meg i alle fall.. ..-) )

En by/landsby på toppen av et berg
(som har tre veier opp til seg og bør
passe bra for Norseman-trening..:-)
Denne helga kom forøvrig sommeren til Sveits (For en periode i alle fall) - 30 grader og sol er til og leve med:-) Det vil si etter en 4-5 timers sykkeltur på lørdag synes kanskje ryggen/skuldrene mine det var i meste laget... men da er de vel kanskje herdet til sommeren kommer på ordentlig ;-) Var forøvrig en flott sykkelrunde gjennom landsbyer, forbi eng og dyr, og opp og ned over hauger.... Imidlertid syklet jeg med en gruppe fra ASVZ, som eneste jente i flokken selvfølgelig, og gruppe-sykling er virkelig ikke noe for meg, særlig ikke med mannfolk.

Noen alpekyr, de lager sikkert melk til sjokolade...
Jeg trenger å sykle jevnt, og slik tempoveksling som de driver med blir jeg dønn sliten av (det vil si helt til de sprekker, for det er det jo selvfølgelig flere av de som gjør siden de starter altfor hardt), selv om snittfarten når vi kommer hjem er heller lavere enn hva jeg normalt har alene.... Men, men, må jeg lære meg å kjenne noen nye steder også, og folk, men neste gang lager jeg meg min egen lile grupe og tar med på tur:-) sammen med et kart....

Og neste helg er det den store begivenheten SOLA-stafetten her i Zürich. En haug med deltakere, sport og fest og moro, så vidt jeg har forstått. Jeg skal løpe med et lag fra jobben, og når de fikk vite jeg dreiv med triathlon fikk jeg selvfølgelig tildelt den lengste etappen; en 14.2 km kupert etappe. Blir spennende :-)
Og her blir det vel vin etterhvert

Og ellers åpner utendørs badesesongen om 11 dager (altså den 12. mai), og jeg har to 50 meters basseng innenfor 1-2 kilometer, så nå kan svømmingen også snart foregå utendørs :-) (Ved naermere ettertanke, det hadde jeg jo i Trondheim og, mer enn 50 meter til og med; Kyvannet, Lianvannet, Haukvannet...) Det er fint med sommer! Men jeg var likevel innom en skikkelig flott fjell-sport-butikk i går, for å se på Touren-Ski (Randonné) til neste vinter. For da blir det skiturer i fjellet!! (Og jeg gleder meg allerede :-) )

Kyr som prøver å imitere tanken som står ved siden av,
aner ikke hvorfor... (10 minutter hjemmefra)

No comments:

Post a Comment