Thursday, May 17, 2012

17.mai i Sveits

Oppe på Sattelegg, 1200 moh
(Se snøen på taket..:-) )
Da har jeg feiret min første 17. mai i Sveits. Sveitserne har selvfølgelig full respekt for Norges nasjonaldag, og derfor var det også fridag her :-) Dagen startet med en svømmetur og en frokost i sola på balkongen. Deretter bar det ut på sykkeltur med en gjeng PhD-studenter (på et tilknyttet institutt på ETH) til Rapperswil. Vi hadde en fin sykkeltur, og selv med varierende treningsbakgrunn på deltakerne (...) gikk det veldig bra.

Zürichsee-blikk
Fra Rapperswil syklet jeg og en av de andre en ekstra runde over Etselpass og Sattelegg. Det sier kanskje ikke så mye for de fleste av dere, men kort sagt: Det er ikke langt fra Zürichsee, og starter med 500 høydemeter på 5 km..., så går det litt opp og ned og flatt, før det stiger nye 300 meter, opp til 1200 meter. I nydelig solskinn og med Alpeblikk var det en flott tur. Fra 900 meters høyde kunne vi forøvrig også se snø i grøftekanten og ved siden av veien.... Så bar det nedover igjen (Man kan si det sånn at av oss to som var på tur, var det ikke samme person som var først på toppen som var først nede...), og tilbake til de andre, som hadde grillen varm når vi kom tilbake.
Grilling ved Zürichsee i Rapperswil

Så da ble det grilling ved Zürichsee, før det deretter bar tilbake til Zürich. Flott sykkeltur, 130 km, mangfoldige høydemeter, sol og grilling, og trivelig selskap - det kaller jeg en bra 17.mai! :-) Dessverre glemte jeg to ting idag; is og norskt flagg. Neste gang.....





Etselpass
Alpeblikk

No comments:

Post a Comment