Saturday, August 13, 2011

Pers på Oslo Triathlon - NM i normal distanse

Lørdag 13. august var det duket for NM igjen, i olympisk distanse denne gangen (1,5 km svømming - 40 km sykling, 10 km løping). NM inngikk i Oslo Triathlon og foregikk en solskinnsdag ved Sognsvann. Det var et rekordstort triathlon-arrangement, med over 1000 påmeldte deltakere! Og i NM stilte det cirka 40 til start i dameklassen! Nå overgår triathlon-NM snart både den ene og den andre idretten i antall deltakere. Og det er moro! :-)

Jeg var, som vanlig, spent, men hadde et håp om at den siste tidens trening hadde fått meg i form igjen. Og det virker somm det har fungert, for konkurransen gikk bra. Jeg perset på distansen med 2-3 minutter og kom inn på 2 timer og 24 minutter, og det var moro. Det holdt til en 7.plass blant alle damene, kanskje ikke noe resultat å skryte av, men det er hard konkurranse og høyt nivå i triathlon nå, så noe særlig mer var ikke å forbente, ikke ennå i alle fall :-) Og så hadde jeg i alle fall beste vekslingstid blant  damene, det er da noe :-) Etter å hatt mange knivinger med Marthe både denne og forrige sesong, og etter å ha tapt for henne tre konkurransen på rad nå, så klarte jeg å slå Marthe i dag, med nesten 3 minutter, og det var jo på tide synes jeg;-) Men det blei litt kjedelig å ikke ha noen å løpe og prate med på løpinga da....:-) (Hun hadde nok en dårlig dag, men satser på å trå til i Finland neste helg istedet!)
Resultater her

Alt i alt en fin dag i Oslo, med mange trivelige mennesker, og i det hele tatt mange mennesker.... Kongsberg og Trollveggen neste, med opplading i Uvdal til førstnevnte konkurranse. (Bilde: Heming Leira)

1 comment:

  1. Grattis snuppa:-)Du var best i helgen:-)alltid koselig på tur..kanskje det var derfor det gjorde så vondt siden jeg ikke hadde noen å snakke med:-)snakkes snart:-)

    ReplyDelete