Saturday, May 22, 2010

Har satt kursen mot Ironman i Brasil


Nå starter triathlonsesongen! En lang forberedende treningsperiode er over, og søndag 30. mai er dagen for første test på sommerens triathlonform. Og det er ingen hvilken som helst sesongdebut, for det er rett i gang med full distanse, Ironman Brasil (3.8 km svømming - 180 km sykling - 42,2 km løping). Da er det bare å håpe å tro at treningsforberedelsene har vært så bra som de kan være, og at jeg klarer å toppe formen til å yte maks på konkurransedagen. Målet er først og fremst å komme under 11 timer, men jeg håper uansett det vil bli en opplevelsesrik dag, og at formen føles bra, og så vil det vise seg hvilket resultat det fører til.

For de som er interessert er det mulig å følge med “live” underveis i konkurransen. (Dere har sannsynligvis mye bedre mulighet til å følge med hvordan jeg ligger an resultatmessig underveis enn hva jeg selv har…) Jeg tipper konkurransen starter omtrent klokka 12 norsk tid, søndag 30. mai.

http://ironmanlive.com/ vil det finnes en link til Ironman Brasil. Der kommer det live oppdateringer fra konkurranser, og går man inn på ‘tracking’ på menyen øverst på siden har man mulighet til å følge med på enkeltutøvere, eller på klasser (Eller hva man nå måtte ønske). Jeg har i alle fall startnummer 1753, og stiller i klassen female 30-34. (Hjelper ikke at man er under 30 år så lenge man likevel er 80-modell nei….)
(Alternativt kan man gå inn på Ironman Brazil/coverage eller Ironman Brazil/results og velge 2010, startnummer og klasse)

Dere får krysse fingrene for meg, så skal jeg gjøre mitt beste! Og 5.juni ankommer jeg igjen Norge, da er to rolige uker før triathlonsesongen fortsetter i Tønsberg og Holmestrand.

4 comments:

  1. Lykke til, Vibeke! Du hadde iallfall eit godt driv på Øysand. No gjeld det berre å halda det gåande ca. ti gonger så lenge …

    ReplyDelete
  2. Lykke til, Vibeke, det blir nok en stor opplevelse, skal heie på deg!

    ReplyDelete
  3. Lykke til! Jeg skal følge med på nett!

    ReplyDelete
  4. Du farter rundt du! litt misunnelig på Brasil, men kanskje ikke konkuransen ;) Masse lykke til!! =) klem

    ReplyDelete