Tuesday, June 26, 2012

Siste nytt fra sommerlandet :-)

Foten, rettere sagt tåbein nummer 2, var som sagt ikke helt fornøyd etter Challenge Kraichgau. Men, men, det var jeg:-) Så da får foten tåle å ha det litt vondt etterpå. Imidlertid har den nå fått to uker hvile fra løping, og da har den allerede begynt å komme seg igjen. Snart klar for en mini-løpetur tror og håper jeg. Viktigst nå er at den blir klar for Norseman, og det blir den, men løpinga generelt bør også bli klar for Norseman, så jeg håper da å få en del skikkelig løpetrening også..! I mellomtiden har jeg imidlertid fått mulighet til å prøve en ny idrett; aqua-jogging. Høres kanskje kjedelig ut, men slett ikke ille, i alle fall ikke når det kan gjøres utendørs, faktisk går tiden ganske fort (For tre-kvarters økter i alle fall). Kan anbefales for bein/fot-skadde.

Vinranker og små koselige landsbyer
Sykling går imidlertid bra, og da må det utnyttes til det fulle. Forrige ukes femte sykkeløkt foregikk i Frankrike. 'Brevet de randonneur des Vosges' het arrangementet, men nei, det var ingen konkurranse. De har et konsept her nede i Europa med sykkel-arrangement uten tidtaking, men med start og mål, merket løype, mat/drikke-stasjoner, og alt som hører med. Helt genialt i grunn. I alle fall; Frankrike-turens fasit ble 228 km og 4837 høydemeter...!! Så langt, så lenge, og så mange høydemeter har jeg aldri før syklet på en dag! Det tok sin tid og da....
Men var en flott runde, så kjedelig blei det, utrolig nok, ikke :-)

Yonca ankommer
mat/drikke/kontroll-stasjon nummer 2
Lac de blanc

Og denne helga går Gigathlon av stabelen i Sveits. Da stiller jeg som racer-syklist på et 5'er lag, der de øvrige svømmer, løper, sykler MTB og inline-skøyter.

No comments:

Post a Comment