Sunday, March 4, 2012

Davos, Zürich og Feutershoey

Davos 
Forrige helg fikk jeg vinterferie-besøk av Ole Vegar og Anne Lise, fra fredag til tirsdag. Vi hadde bestemt oss for å ta turen til Davos i helga, for å ta i bruk nedoverski og bortoverski. Hele uka frem til lørdag var det strålende solskinn og påskestemning, og det kom tilbake igjen på mandagen... Dessverre var det ikke like fint den helgen kan man si, mer skya og dårlig sikt, men sola glimta til innimellom (Som på bildet under for eksempel). Så vi var ikke maks heldige med utflukten, men veldig koselig likevel. Og heldigvis for OV og AL så fikk de benyttet knallværet på mandag til en skikkelig Alpe-ski-dag, i Engelberg.
Davos
Hverdag i Zürich 
Mandagen var finværet tilbake, og jeg benyttet muligheten til noen fine treningsturer etter jobb. En ettermiddagstur på sykkel rundt Greifensee for eksempel (En liten runde like ved her jeg bor), og dagen etter en skiøkt i Einsiedeln. Skikkelig påskevær, men fint å gå på ski likevel. Og siden jeg hadde meldt meg på FIS-renn i helga var det på tide med litt langrennstrening....
Sykkeltur rundt Greifensee
Skitur i Einsiedeln
FIS-renn i Feutershoey
Og i helga har jeg vært i Feutershoey (Litt sør og vest i Sveits) hvor det var Swiss-cup, FIS-renn og innlagt høyskolemesterskap. Det siste bidro til å lure meg, for jeg antok det betydde at det var flere med på ulike nivåer. Imidlertid klarte vel Swiss-cup og FIS-renn og skremme de fleste (Akkurat som i Norge tør stort sett bare de som er skikkelige gode og satser på langrenn å bli med da)... Det vil si at deltakelsen ikke var superstor, men nivået var høyt (F.eks var Remo Fischer med). Men først og fremst var det fantastisk fint i Feuteshoey, og i tillegg hadde vi nydelig påskevær. Så jeg hadde det veldig fint, selv om resultatlista hadde gjort seg best for min del om den hadde blitt snudd på hodet... Dro sammen med et par andre fra Zürich, som representerte SAS (nei ikke flyselskapet, men sveitsiske akademiske skiforeningen) og møtte også flere trivelige langrennløpere fra SAS der oppe. Lørdag var det 10 km skøyting på programmet, og det gikk greit, men litt tung kropp (Men jeg gikk en til et resultat tilsvarende omtrent 110-120 FIS-poeng, så det var ikke så verst) Søndag var det 10 km klassisk fellesstart. Kroppen og formen føltes bedre, men skia dårligere... Det var klisterføre, og som kjent er klisterføre og meg en særdeles dårlig kombinasjon. Dermed hadde jeg ingen feste, men heldigvis ganske spreke armer, og selv om løypa helde tiden gikk opp og ned var det få bratte bakker, så da staka jeg meg rett og slett igjennom....

Til tross for at resultatene ikke var helt på topp, så blei jeg merkelig nok, nå som jeg har flytta til sydligere strøk, egentlig ganske motivert for å gå mer langrenn igjen. Skal se det kan bli opp til flere langrenn (Og evt ski-o-renn) i Sveits på meg neste vinter...:-)

Skirenn i Feutershoey
Og nå er jeg hjemme på hybelen igjen. Her har jeg fortsatt ikke rukket å pakke ut alt siden jeg kom flyttende nedover, men jeg rakk et par esker i kveld.... :-)

1 comment:

  1. D er godt å se at du er like aktiv som vanlig!
    Jeg regner med at den lille sykkelrunden din er relativt lang for oss dødelige;)

    ReplyDelete