Sunday, May 15, 2011

3. plass i Grue Duathlon


I helga var det første konkurransen i Erox-cupen, Grue Duathlon på Kirkenær. Jeg dro nedover på fredag og ble innlosjert hos familien til Marthe, som passet godt på meg hele helga :-) Konkurransen var på lørdag, og distansen var 10 km løping, 40 km sykling, 5 km løping. 

Det var fint vær, til tross for litt dystre værmeldinger med regn tidligere i uka, som jeg er veldig glad ikke slo til. Det ble en hard kamp om plassering fra start til mål. Line (Foss) rykket fra i det startskuddet gikk, og fikk en liten luke på den første av fire løperunder, mens Marthe og jeg løp skulder ved skulder gjennom hele  ti-kilometeren. Luken til Line blei derimot ikke noe større, så etter første veksling, i det vi skulle ut å sykle, var vi helt i rygg på Line. Så rykket Line fra igjen på syklinga, og fikk en større luke. Jeg syklet med Marthe i ”10-meters-ryggen” (Og lurte på om hun ikke snart skulle miste ryggen eller sykle forbi) til det gjenstod noen få kilometer, da hun fant ut at hun skulle trå forbi meg for å veksle først. Ut på siste løping var det samlet løping mellom oss to igjen. Vi tok noe innpå Line, men hun var for langt foran oss til at det blei noen kamp. Imidlertid førte ikke det til at vi løp noe roligere, så det blei en hard kamp mot litt slitne bein, tett på hverandre i fem kilometer. Jeg hadde fjoråret i tankene, hvor jeg flere ganger hadde klart å løpe fra Marthe på slutten av løpinga, men det blei med tankene, for denne gangen var hun sterkere, og rykket i fra et par hundre meter før mål, så da blei det 2. plass på hjemmebane til Marthe og 3. plass til meg. 

Litt surt å ikke klare å henge med på innspurten, men moro med så jevn konkurranse fra start til mål likevel da :-) Og jeg er veldig fornøyd med tiden – 2.15 – det er pers på denne distansen. Så var det grilling og hyggelig sosialt samvær på kvelden. Søndag bragte toget meg tilbake til Trondheim, etter å ha fått en bra gjennomkjøring til NM Duathlon neste helg i Oslo.

1 comment:

  1. Gratulerer med solid innsats og godt resultat, Vibeke!

    ReplyDelete