Thursday, July 11, 2013

Restitusjon og trening igjen

Dovrefjell, med moskus
i bakgrunn :-)
Etter Swissman var planen feiring med familie og venner og et par korte fine fjellturer. Slik gikk det ikke akkurat. Det ble heller et par slappe, kraftløse dager, men formen var i det minste fort stigende. Mandag klarte jeg å spise igjen, og da kommer sakte men sikkert energien og kraften tilbake også. Onsdag, 4 dager etter Swissman dro jeg til Norge, for å treffe venner, noen (siden sist) nyfødte nordmenn, og ikke minst for å feire bryllup. Omtrent samtidig kom matlysten og apetitten tilbake også, og med stigende energi kunne jeg både gå trilleturer med barnevogn, leike med Aasmund, fadderbarnet mitt, og få med meg en gåtur med moskussafari i Dovrefjell. Perfekt restitusjon med rolige dager, bittelitt beveglse, god mat, og ikke minst mange gode venner, og et fantastisk bryllup!
Kongsvold i nydelig sommervær
Brudepar og gjester fredag kveld

Gornergrat
Og i Sveits kom jeg tilbake til en fantastisk sommervarme. Sakte men sikkert, godt ladet opp med solenergi, er jeg blitt klar for litt mer aktive dager igjen. For eksempel en bitteliten svømme-/bade-tur hver dag i utebadet over gata:-) En og annen liten sykkeltur, og to flotte dager i Zermatt med løping og gåing i fjellet der, samtidig med heiing på Lars og andre deltakere i Zermatt Marathon (Ja, det funker fint å være tilskuer også....:-) ). Nå syntes visst akillessenen at det blei litt i meste laget...., men da er det jo bare å nyte finværet til bading, svømming og sykling og soling! :-)

Løpetur ved Zermatt, selvfølgelig med
Matterhorn i bakgrunn, Matterhorn
"er overalt" her... :-)
Løpetur ved Zermatt - flott! :-)
  

Og en velfortjent, tror jeg, is i
Zermatt etterpå!
Kan det bli bedre...? :-)
Og om en drøy uke bærer det avgårde til Frankrike, da for en kombinasjon av heiing, litt trening, bruke litt krefter i en konkurranse igjen, og fjelltur!

No comments:

Post a Comment