Monday, June 21, 2010

2. plass i norgescupen i Tønsberg

Tre uker etter Ironman i Brasil skulle formen testes igjen. Har hatt begrenset med trening etter jeg ankom Norge igjen, og ikke noe hardtrening, så var i grunn i ganske spent på formen og hvor uthvilt jeg egentlig var etter tre uker. Det tar lenger tid enn tre uker å komme seg ordentlig etter en Ironman, men det er jo lov å håpe på å ha fått restituert seg noe, og kommet litt til krefter igjen. Et kraftig fall på rulleski, bryllupsfeiring og 80års-fest bidro heller ikke til å øke forventningene om å være i god form, men det skulle bli fint med en hardøkt og en ordentlig gjennomkjøring igjen.

Jeg ankom Tønsberg-traktene allerede fredag kveld og første del av helgen blei tilbrakt med familien og tiden brukt til å spise og feire 80-årsdagene til mine besteforeldre. En veldig hyggelig feiring. Lite trening og oppladning til konkurransen, men kanskje det var akkurat den rette oppladningen :-)

Søndagen kom også sommerværet til Tønsberg, og Ringshaugdysten triatlon sto på programmet. Norgescupløp og sprint-distanse (Greit med en kort konkurranse i oppstarten etter Ironman…) Svømmingen gikk greit, syklinga også greit, kjente litt slitne bein her, men jeg kunne da tråkke, og løpingen gikk i grunn svært bra. Vi var flere jenter som ankom vekslingssonen mellom sykling og løping omtrent samtidig, 3-minutters tid bak Kristin som ledet klart. Men jeg klarte å løpe ifra de andre, det var veldig moro, og jeg kom dermed i mål som andre jente. Så nå er jeg i gang igjen håper jeg. Og hele familien, med besteforeldre, tante og søskenbarn avsluttet helgens feiring med å være heiagjeng på konkurransen, og det var veldig hyggelig og moro!

En relativt rolig treningsuke står for tur nå, og til helgen igjen er det NM lang (halv-Ironman) i Holmestrand. Uken vil stort sett bli tilbrakt i Vikersund, med litt trening, jobbing, og forhåpentligvis flott sommervær :-)

No comments:

Post a Comment