Thursday, March 18, 2010

Birken, Gran Canaria og fjellet i Uvdal

Årets første og eneste langrennskonkurranse, sykkelsamling, sol og sommer, og påskeferie på fjellet står for tur. Det kommer til å være godt uti april før jeg kommer tilbake til Trondheim. Forhåpentligvis blir jeg da møtt av noe mer vårlige forhold enn slik det er her nå. Sykkelen er demontert og nedpakket, skia blir snart preppa og bilen er snart fullpakket.

Turen går først til Rena der jeg på lørdag skal ta skia fatt og begi meg over til Lillehammer. Forventningene og ambisjonene er nok lavere enn noengang, men jeg satser i alle fall på mitt 10.merke på 10. forsøk. Med sol over fjellet kan det jo bli en flott tur også, men jeg frykter klisterføre.....

Etter et par rolige dager i Vikersund skal så kreftene være samlet inn igjen (I den grad Birken vil bli en kraftanstrengelse), og turen går til Gran Canaria. Der skal det bli en uke med timer på timer på sykkelsetet, noen svømmetak i hotellets basseng og løpeturer langs stranden. I tilegg til en skikkelig formstigning er målet selvfølgelig sykkelskille på armer og bein :-)

Vel tilbake til Norge er det fortsatt påskeferie, så da går turen til Uvdal og opp på fjellet. Påskesol, hyttekos, rolige dager med familien, skiturer og løpeturer.

Og når hverdagen starter i Trondheim igjen håper jeg veiene er tørre og bare så landeveissykkelen kan taes i bruk ute her også!

No comments:

Post a Comment