Wednesday, February 8, 2012

Huset tømt og bilen fylt - Sveits neste...

Nå er leiligheten tømt og bilen er fylt. Det samme er forøvrig boder, hemser og kjellere til gode venner...



Det er 1 uke siden jeg begynte i min nye stillingsprosent på SINTEF (0%), og det har blitt mye ineffektiv pakking mange skiturer og andre treningsturer og sosiale sammenkomster siden den tid (og det startet vel litt før den tid og). Men pakkinga ble ferdig, og det gjelder å benytte skiføret utenfor husdøra godt så lenge jeg fortsatt har det...Og så må jeg jo få sagt ha-det-bra, eller rettere sagt auf wiedershen (på gjensyn) til alle venner og kollegaer før jeg drar.

For halvannen uke siden arrangerte de på-gjensyn-fest for meg hos Hilde og Marius, med en fin plakat som jeg selv fikk være med å dekorere:-) Og med en fantastisk fin fotobok med bilder fra turer jeg har vært på sammen med den ene og den andre, og med mange koselige hilsner. Jeg har utvilsomt verdens beste vennegjeng som det ikke finnes maken til og ikke kan være mulig å få noen andre steder.


Utvalg fra boka....

Og sist uke var det siste, for denne gangen, sammenkomst med jobben; Bowling (Hvor jeg langt fra hadde en innsats som gjorde at de andre på jobben var glad jeg forsvant til neste turnering...), pizza og koselige hilsner/taler og en flott kalender med bilder fra Trondheim. Jeg jobber i verdens beste avdeling også:-)
Med ytterligere to fotokalendere fra turer og rundt omkring i Norge er det ingen fare for at jeg kommer til å glemme dere, eller hvor fint det er her (Men det hadde jeg ikke gjort uten alle disse bildene heller da...)

Så det blir jo litt vemodig å dra herfra, det er mye jeg kommer til å savne, og jeg setter utrolig stor pris på alle hilsnene og alt annet jeg har fått. Jeg drar visst likevel, men jeg vet hvor jeg finner dere igjen :-)

Så lørdag morgen går turen retning Sveits med båt og tog, via Danmark og Tyskland. Zürich ankommer jeg mandag morgen, og onsdag 15. februar har jeg min første dag på jobben, som forsker på Energy Science Center ved ETH. Litt spent, men jeg tror det kommer til å bli et bra opphold i Alpelandet. Jeg har funnet frem til både hvor og når det foregår svømme, sykkel, løpe, ski-trening og til aktuelle triathlonklubber, så jeg har tro på at jeg skal klare å holde aktiviteten oppe der nede også. I tillegg til haugevis med fristende fjell for fjellturer sommer og vinter. Og jeg skal jobbe 80% på forskningssenteret (ved et av Europas mest anerkjente universitet), så jeg regner med jeg skal få god nok tid til å være aktiv og på tur, i tillegg til en sannsynligvis spennende jobb. Så til tross for alle og alt jeg vil savne i Trondheim, så kan det vel hende at jeg får det ikke så aller verst, i det minste får jeg det vel i alle fall litt varmere..:-) Og jeg vil jo komme innom Norge og Trondheim i ny og ne regner jeg med. Og jeg tar selvfølgelig i mot besøk i Sveits også!

Så noen glimt fra den siste tiden i Trondheim til slutt (Flere her: Bilder )

Rønningen
Grønnlia

Utsikt mot Storheia
Elgsethytta

Kakao på Elgsethytta

Estenstadmarka

Grønnlia en tidlig morgen

Soloppgang ved Skjelbreia samme morgen

Utsikt fra Lian
Lian restaurant og Lianvannet

Takk skal dere ha alle sammen, for alt mulig! Vi sees igjen, i Norge eller Sveits.

1 comment:

  1. Lykke til videre Vibeke! Sorry we never managed to fit in a run but looks like you had a brilliant last few days before the move! :-)

    ReplyDelete