Monday, August 2, 2010

Siste Norseman-forberedelser i Uvdal

Jeg er nå på plass i hjembygda Uvdal. Her er det noen siste lette treningsøkter og ellers hvile som gjelder før Norseman lørdag 7. august.

Det er ganske kaldt her og jeg er veldig spent på været konkurransedagen...Men akkurat det er det ingenting en får gjort noe med annet enn å kle seg deretter.

Målet er først og fremst å tørre å hoppe av denne ferja selvfølgelig, for i det hele tatt å få mulighet til å starte og fullføre konkurransen:-) Men forøvrig er målet å bli beste norske jente, og å komme under 14 timer (Med 14.10 i fjor bør det være innen rekkevidde, om formen er tilstede og været ikke slår seg helt vrang)

Konkurransen kan følges her - nxtri.com - antar det kommer litt oppdateringer underveis i konkurransen også.

Jeg har startnummer 53, og følgende tidsskjema til 14 timer:
05.00: Start
06.30: På sykkel ut fra Eidfjord
08.30: Passering Dyranut
09.45: Passering Geilo
13.30: Ankomst Austbygdi, veksling til løping
15.45: Ankomst ”Zombie Hill", start på bakkene (bilveien) mot Gaustatoppen
17.45: Ankomst Stavsro, start på stien opp til Gaustatoppen
19.00: Målpassering!!

Et hardt, men ikke umulig skjema å holde, så får vi se hvordan det går...:-)

Bakken opp til Imingfjell er testet. Det var jo ikke så hardt i dag....(Bare litt kaldt!) Men mulig det er verre når jeg først har svømt ca 4 km og syklet 135 km...






En svømmetur i Fønnebofjorden i Uvdal, og vannet målte 15 grader.....




Steinar stilte som følgepadler i kajakken! Trygt og godt og veldig snilt:-)

4 comments:

  1. Lykke til og hvis mulig.. nyte det!

    ReplyDelete
  2. Takk. Jeg skal gjøre mitt beste og gjøre så godt jeg kan for å nyte det også! :-)

    ReplyDelete
  3. Lykke til Vibeke. Etter all hoppinga i Pirbadet går nok dette bra. Jeg følger med fra Bergen.

    ReplyDelete