Wednesday, January 11, 2012

Vinter i Trondheim og NM i ski-o og flytting.....


Lenge siden siste oppdatering nå. Og noe har jo skjedd siden da. Først og fremst hadde jeg en fantastisk ferietur rundt på de Hawaiianske øyene med Sindre, Katrine og Lars i oktober. Det var varme, bading, snorkling, surfing, fjellturer, kjøretur og masse fersk og god mat. Herlig :-) I jula hadde jeg en flott og avslappende uke hjemme i Uvdal. Til tross for litt varierende vær.... Og nå er det vinter i Trondheim :-) Med masse snø, og fine skiturer :-) Bildet over og under er fra skitur i Estenstadmarka med Katrine. 

Og så har jeg plutselig bestemt meg for å flytte fra Trondheim for en periode. Ikke for at det er noen som helst grunn overhodet til å gjøre det, jeg har det på alle måter helt topp i Trondheim! Men det fristet likevel litt å gjøre noe nytt og ta en tur til utlandet. Så i februar flytter jeg til Sveits, nærmere bestemt Zürich, for å jobbe ved Energy Science Center ved ETH, og forhåpentligvis også for å fortsette med triathlon, i et enda større triathlon-miljø, og med flotte treningsmuligheter og omgitt av masse fjell for både treningsturer og andre turer. Det blir spennende, men sikkert bra.....
Og nå i helga er det NM i ski-orientering på Budor. Ikke med all verdens ski-o-spesifikke forberedelser, og ikke i toppform, så stiller jeg til start. Men moro er det jo likevel da :-) Fredag var det langdistanse på programmet, så da fikk jeg meg en skikkelig langtur (litt i overkant kan man si....) i skogene ved Budor. Det var veldig vanskelig, og blei mye bomming, men gikk bra innimellom også da. Marte knuste all motstand og tok NM-gullet, jeg var laaangt bak, men hadde i det minste noen bak meg på lista også, og endte på 9.plass. Vind, men ellers flotte løyper, og tett oppkjørt scooter-løypenett her.

No comments:

Post a Comment