Wednesday, November 3, 2010

I Florida

Nå er jeg i Florida, nærmere bestemt Panama City Beach. Og stedet lever definitivt opp til navnet sitt! Tilsynelatende endeløse strender her, og med den fineste sand en kan tenke seg.... Bildet viser utsikten fra rommet mitt, rett ut mot havet - Mexicogulfen. Det er off-season her nå, og dermed temmlig rolig, men strendene, havet, restaurantene, barene og hotellene gir inntrykk av at dette må være et temmelig livat sted i sesongen; med badere, surfere, og strandløver.... Gråvær her i dag, men ting tyder på at sola skal komme tilbake igjen snart.... Imidlertid er det ikke supervarmt her, bortimot 20 grader er det nok, men jeg kan gjerne tenkt meg en del flere varmegrader jeg, både dagene før og under konkurransen....Men det blir som det blir!

Jeg ankom stedet seint i går kveld, utrolig trøtt etter et døgn på reise.... Dessverre ankom ikke sykkel, våtdrakt og litt annet små-ustyr, men satser på at det finner veien hit i dag, og forhåpentligvis like helt også.

Så hva gjør jeg her ja.... Her skal jeg være med på Ironman Florida, sesongens terdje ironman. Konkurransen går på lørdag og den kan følges live fra her: www.ironman.com Får å finne meg søk på BIB-nummer 2850, alternativt er jeg registrert med etternavn Noersteboe. Det var en noe impulsiv handling å bli med på denne konkurransen, seint i sesongen og med flere ironman i beina fra i sommer og et lite akilles-problem, så blir det veldig spennende å se hvordan dette kan gå. Går det bra blir det en kjempebonus, går det ikke så bra, så blir jeg ikke superskuffa - denne konkurransen var ikke sesongens mål, så det får gå som det går. Får prøve å nyte konkurransen underveis uansett  :-)

Men går det bra så kan jeg jo håpe på en tid i likhet med den jeg hadde i Ironman Brasil. Så vil du følge med på konkurransen på lørdag (som forøvrig starter klokka 13 norsk tid), så var tiden i Brasil cirka noe slikt: Etter svømming - ut på sykkel: 1.20
Etter sykkel - ut på løp: 6.50
I mål - 10.40


Hvis noen lurer på det, jeg kan faktisk rote jeg og, for eksempel når jeg er på tur.....

1 comment:

  1. Lykke til, Vibeke! Kreftene du har til å vera med på så mange harde konkurransar, er verkeleg imponerande.

    ReplyDelete